sábado, 5 de octubre de 2013

"A fi" versus "a nu fi" ("a sti" versus "a nu sti")

Natura a elaborat fiinte (individe) ce apartin (fiecare in parte) uneia din cele trei "forme de Viata":
vegetala, animala si umana.
Prin "experimentare" (culegere "de la sursa", de informatie) si prin procesarea (rafinarea) informatiilor captate fiecare din aceste "uzine" ajunge la a elabora (la randu-i) propriile-i concluzii (propriul "produs").
Dintre toate formele de viata, fiinta apartinatoare  "conglomeratului"  . . .

 " Superreyno (dominio):Eukaryota, reino: Animalia, subreino: Eumetazoa, (sin clasif): Bilateria, superfilo: Deuterostomia, filo: Chordata, subfilo: Vertebrata, infrafilo:Gnathostomata, superclase: Tetrapoda, clase: Mammalia, subclase: Theria, infraclase: Placentalia, superorden: Euarchontoglires, orden: Primates, suborden: Haplorrhini ,infraorden: Simiiformes, parvorden: Catarrhini, (sin clasif): Euarchonta, superfamilia: Hominoidea, familia: Hominidae, tribu: Hominini, subtribu: Hominina, genero: Homo, specie: Homo sapiens"



. . .(aceasta fiind corecta "formula de prezentare" a fiecaruia dintre noi, la care . . . fiecare, isi mai adauga, propria-i identitate (numele, prenume, data nasterii, etc)  . . .)  dispune intr-o proportionalitate incomparabila (cu cea de care dispun fiintele (individe) din celelalte doua "forme de Viata") de "capacitatea de optiune", capacitate de optiune care porneste de la faza de "prezumtivitate" (coeficient "mai mare decat "0 %") pana la evidenta (coeficient de 100%) care ii permite sa se "imbrace" (invesmanteze) in "forma de viata" la care propria-i vointa o conduce.

Omul se naste deja animal, situat (cand se naste) precum magarul lui Buridan intre doua capite, iar cel ce vrea sa fie (sufleteste sau "in fond") o leguma (notez eu aceasta forma cu "- 1"), lucreaza (activeaza, tinde, "trage, in tot timpul") in directia asta, cel care vrea sa ramana si "in fond" asa cum este "in forma", sta pe loc (forma pe care am s-o notez cu "1") , iar cel ce vrea sa apartina in al sau fond formei "umane" (pe care am s-o notez cu "+1") simte instinctual ca are de umplut un gol imens - tot ce este cuprins intre "locul situarii" (punctul notat de mine cu "b" in aceasta imagine pe care . . .
"puțul vieții"
am botezat-o: "puțul vieții") si "+ infinit" (sau, cu alte cuvinte "infinitul de deasupra "situarii lui") iar acest lucru (ca in imaginea cu  . . ."escalada") se umple numai
printr-un (principiant, pornitor) "fenomen de parcurgere", fenomen la care incep sa se adauge . . . fenomene, precum "fenomenul de acumulare", acestea fiind doar un "start" (o apasare de buton) pentru un ulterior sir de fenomene "intregitoare", amestec care conduce la constituirea acestei "paini" numita "cunoastere" analogic procesului de constituire a "painii" (organice) , paine pe care Isus nu avea cum sa nu o imparta nu doar unor 5000 de oameni (cum a ramas scris prin anale) ci la orice numar cuprins intre "2" si "infinit" ("unu" fiind , in acea situatie, el, si stiind noi acum (din aritmetica simpla) ca din "1" putem avea 1/2, 1/3, 1/5, 1/10, 1/1000, . . . . . . . 1/7000000000; nu ne mai putem mira "azi"
cum se mirau antecesori ai nostri.
  
Cu atata amar de "vorbarie" vroiam doar sa spun ca formula "a fi" versus "a nu fi" este egala (aritmetic) cu formula "a sti" sau "a nu sti" si tot la fel de (aritmetic) egala cu formula "cunoastere" versus "ignoranta"

(articolul l-am publicat si in "Contributors" ca o completare a unui alt articol publicat ieri, la o tema deschisa de doamna Adriana Gorga, tema intitulata: Poate educatia sa salveze Romania?.

No hay comentarios:

Publicar un comentario